1 DECEMBRIE ,, LA MULȚI ANI, ROMÂNIA !” ANUL ȘCOLAR 2023-2024

ARGUMENT
De sute de ani, poporul roman râvnea să trăiască intr-o singura tara: ROMANIA. De aceea n-a uitat niciodata fapta lui Mihai Viteazul care in 1600, zdrobind pe dusmani, a unit Tarile Romane.
Unirea Moldovei cu Tara Romaneasca din 24.ianuarie 1859 a bucurat nespus întregul nostru popor. De aceea la războiul pentru cucerirea INDEPENDENȚEI au participat români de pretutindeni.
Dragostea pentru pământul pe care trăia, iubindu-și patria și dorind întotdeauna să trăiască liber, poporul român a știut să lupte și să se sacrifice pentru acest măreț ideal.
STATUL ROMÂN UNITAR , în granițele lui firești s-a format prin lupta si jertfa românilor de pretutindeni. Orașul Alba Iulia a devenit simbolul acestei Uniri.
Astfel, ziua de 1 Decembrie 1918 marchează bilanţul luptei românilor pentru unire, care vine să răsplătească temerarele acţiuni ale fraţilor din Basarabia (9 aprilie 1918) şi Bucovina (15 / 28 noiembrie 1918). Poporul român a știut să se folosească conjunctura internaţională creată în urma primului război mondial şi a ştiut să se afirme în contextul mişcării de eliberare a popoarelor şi al victoriei principiului naţionalităţilor în Europa.
1 Decembrie este ZIUA NAŢIONALĂ A ROMÂNIEI, dar și a noastră, a tuturor celor care trăim în România. Ființa noastră este încărcată de sacrificiul depus de strămoșii noștri pentru a- și apăra țara.
Noi suntem datori țării în care ne-am născut și este timpul să învățăm să o prețuim la adevărata ei valoare.
SCOPUL :
- dezvoltarea şi consolidarea sentimentului patriotic ;
- îmbogăţirea cunoştinţelor istorice ;
- să înţeleagă că Marea Unire din 1918 a fost şi rămâne pagina cea mai sublimă a istoriei româneşti ;
- stimularea creativităţii şi a expresivităţii prin compunerea sau interpretarea de poezii patriotice, desene, ecusoane, colaje .
Obiective:
- să cunoască importanţa istorică a zilei de 1 DECEMBRIE ;
- să cunoască câteva elemente de istorie care au dus la MAREA UNIRE;
- să lectureze texte care oglindesc acest mare eveniment ;
- să memoreze poezii dedicate ZILEI NAȚIONALE A ROMÂNIEI,
- să înveţe cântece;
- să-şi stimuleze creativitatea prin transpunerea în desen, pictură, colaje a marelui eveniment ;
- să participe cu dragoste şi interes la activităţile propuse.
Resurse:
a) umane: elevii și părinții clasei I B, profesorii clasei, directorii școlii, psiholog școlar, consilierul educativ;
b) materiale: coli de scris, videoproiector, CD, calculator, internet, aparat foto, markere, softuri educaționale.
c) informaționale: suporturi de curs, pliante, cărți de specialitate pentru documentare, sit-uri informaționale;
Beneficiari:
a) direcți – elevii clasei I B, părinții, bunicii elevilor;
b) indirecți – ceilalți elevi și profesori ai școlii, comunitatea locală;
Durata: an școlar 2023– 2024,
Locul desfășurării: Școala Gimnazială „Grigore Antipa” Botoșani
CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR
Nr. Crt. | Denumirea activității | Perioada | Responsabili | Nr. elevi | Parteneri | Locul de desfășurare |
1. | Realizarea unor produse cu semnificație și realizarea unei expoziții cu acestea: stegulețe, ecusoane, desene, postere; Realizarea documentației. | Decembrie 2023 | Prof. Lipciuc Bianca Prof. MARTINIUC ALINA | 23 elevi | – | Școala Gimnazială ”Grigore Antipa” |
2. | Prezentări referitoare la semnificaţia zilei de 1 decembrie – filmulețe, PPT Recitarea de poezii și cântece patriotice. Realizarea unui ppt cu importanța acestei sărbători Realizarea unui PPT cu aceste materiale video. | Decembrie 2023 | Prof. Lipciuc Bianca Prof. MARTINIUC ALINA | 23 elevi | – | Școala Gimnazială ”Grigore Antipa” |
REZULTATE ASTEPTATE :
- implicarea activa a elevilor în procesul de inițiere si derulare a proiectului ;
- manifestarea sentimentului de dragoste de tara si a simțămintelor patriotice de către participanții direcți si indirecți ;
MODALITĂȚI DE MONITORIZARE SI EVALUARE :
- materialele înregistrate ;
- imagini surprinse in timpul derulării activităților;
- expoziție cu produsele elevilor;
IMPACTUL PROIECTULUI :
- se dorește dezvoltarea și consolidarea sentimentului patriotic în rândul elevilor.
- se dorește întărirea colaborării dintre comunitatea locala și școală ;
- se dorește a fi un impact pozitiv pentru toți factorii implicați în prezentul proiect.



